Blog geschreven door de Rijtuigenloods
De datum is vastgelegd. De locatie is geboekt. Nu is het tijd om ervoor te zorgen dat de aanmeldingen binnenstromen. Weet je niet goed hoe je jouw evenement het beste kunt promoten? Je hoeft geen groot reclamebudget te hebben of BN’ers in te zetten. Wij geven je must do’s voor een volgeboekt evenement!
Traditionele marketing
Met al die online marketing mogelijkheden van tegenwoordig vergeet je al snel dat de traditionele marketing ook effectief kan zijn. Denk bijvoorbeeld aan persberichten om het evenement aan te kondigen. Doe wat onderzoek naar mediabedrijven die tegen een gunstige prijs een persbericht publiceren, dit hoeft absoluut geen fortuin te kosten!
Vergeet social media niet!
Zet naast traditionele marketing natuurlijk ook in op online marketing. Eén van de meest effectieve manieren om je evenement te promoten is op social media. LinkedIn, Twitter en Facebook zijn geweldige manieren om mensen te bereiken die het evenement zullen bijwonen. Vooral Facebook biedt erg betaalbare mogelijkheden om jouw doelgroep te bereiken. Maak een pagina voor het evenement op Facebook en off you go! Tip: geef mensen die zich inschrijven de mogelijkheid om de informatie over je evenement op LinkedIn, Twitter of Facebook te delen. Gratis marketing!
De kracht van bloggen
Onderschat nooit de kracht van bloggen! Dit is een van de meest effectieve tools die je kunt inzetten. Het maakt niet uit of het evenement bekend of nieuw is. Bloggen kan meerdere doeleinden bedienen. Je blog moet zich vooral concentreren op het doel van het evenement en hoe het je bezoekers informeert of entertaint. Denk hier dus voor het schrijven goed over na!
Het creëren van content en bloggen kan je positie in de zoekmachines verhogen wanneer mensen op zoek zijn naar informatie. Tip: nodig brancheregelateerde gastbloggers uit en vraag hen, vooral degenen die aan het evenement deelnemen. Op die manier krijg je nog meer bereik.
Werf sponsoren
Het werven van sponsors voor je evenement is een win-win situatie voor beide partijen. Wanneer de sponsors het evenement promoten is het niet alleen goede marketing voor het evenement, maar het is ook een goede marketingstrategie voor hunzelf. Maak eens een afspraak met mogelijke sponsors om hun hulp te krijgen bij het promoten van je evenement.
Altijd een succesvol evenement
Wanneer je een aankomend evenement promoot kun je gebruik maken van online en offline ideeën om het succes van jouw evenement te verzekeren. Het goede nieuws is dat je evenement altijd succesvol kan worden vermarkt, zelfs als je op een klein budget werkt. Gebruik je verbeelding, wees creatief en probeer verschillende promotietechnieken.
Ben je nog op zoek naar een geschikte locatie voor je evenement? Neem dan contact met ons op!